divendres, 4 de maig del 2012

MIS TOMATES SE HAN VUELTO OCHENTEROS

Eso parece a la vista de esta imagen. Hubo un día en que parecían realmente tomates del siglo XXI, tomates 2.0 ausentes, agobiados de tanta crisis y de tanta competencia. Que si negros, que si raff, que si pera, que si cherry.. uf!! y eso que les gustaba la musica indie eh??. Y se habían acostumado a los gin-tonics de sabores. Pero no, ahora ya no. Se han vuelto definitivamente ochenteros. A la que ven unas Wayfarer de Ray-Ban (o de los chinos. eso da igual) y algo de leopardo, ¡allí que se van! nada de música indie, vuelta a los productos prefabricados de las grandes discográficas, que nos lo den todo hecho ¡coño! que no quieren buscar ni pensar. Que suena Madonna? ¡pues venga! ¿y Cindy Lauper? ¡a bailar! ¡Muerte al flequillo y a los gafapasta! ¡Que viva la laca y el Ron con Cola!

PA D'OLIVES NEGRES I PIPES


Com que funciono per impulsos, un cop arribada la primavera el meu amor per la cuina vista, olorada i tastada incorpora la cuina executada, o sigui, que m'he posat el davantal i mans a l'obra i he anat fent cosetes. Avui, un pa d'olives negres. La recepta original és de Delantal o Mandil, però jo he substituït les nous per pipes de girasol crues i sèsam. No està gens malament el resultat, per ser que tinc un forn de gas molt difícil de controlar i que no escalfa de manera uniforme. Però el més important és: fa tanta ilu veure el pa fornejat!! i fa olor de casa i converteix el teu dia en una escena de peli americana de després de dinar. 



El resultat m'encanta!! un pa mediterrani, ideal per sucar amb tomàquet, per torrar, per menjar amb formatge fresc, amb hummus o amb un bon pernil i una copeta de vi.

Ingredients:
-500 gr de farina de força
-aigua
-sal
-oli
-olives negres (millor si són bones, tipus d'Aragó, o italianes, són més gustoses)
-7gr de llevadura
-romaní i orenga