diumenge, 29 d’abril del 2012

LA PANXA DEL BISBE

Uns platillos per sopar a La panxa del bisbe (carrer Rabassa, 37 al barri de Gràcia, a Barcelona) després de fer unes canyes al Gata Mala. El lloc és petitó, i si hi ha gent és de tot menys íntim. No seria el lloc adient per a parlar de coses que no vols que senti el de la taula del costat.  Té molta fusta, cosa que m'agrada: fa caliu. Gerra d'aigua només arribar (m'agraden aquest detalls, a França sempre ho fan i sempre m'ha semblat molt bona idea, amb aquelles gerres grogues de Ricard), aigua de l'aixeta però tractada, així que té bon gust. Platillos o tapes elaborats de preu mitjà. Nosaltres no estàvem per gastar gaire així que vam demanar pa amb tomàquet, seitons, anxoves i berberetxos a la planxa i dues copetes de vi. Tot plegat 25€. Pensàvem que els seitons serien fregidets, però no, eren avinagradets, així que vam tenir doble ració de similars, però vam disfrutar-ho amb el pa amb tomàquet i l'oli que regalimava. Vam seure a la barra, des d'on es pot veure tot el que passa a la cuina i, evidentment, a la barra. Per una voyeur com jo, això és fantàstic. Vaig poder veure que a la cuina les rajoles de la paret són com les de casa la iaia, que els cuiners són molt curosos preparant els plats, que a la barra hi ha una aixeta d'osmosis, que la cambrera que aten la barra no debia tenir un bon dia i no estava per moltes festes i que tinc les mateixes copes de vi. I a sobre, vam trobar-nos una actriu de La Riera. I els dos marujitos vam ser feliços.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada